Blogia

Noticias de Castrelos

Se casaron David y Elena

 

Como ya sabreis, el pasado mes de junio se casaron David y Elena. Traemos aquí un par de fotos de ese día para que veais lo guapos que iban todos, especialmente los novios. La boda se celebró en el Castillo de San Cucao de Llanera, por lo visto un sitio precioso. Nuestra enhorabuena y que seais muy felices.

Por cierto, el censo en Castrelos anda algo bajo ... Esperamos vuestra colaboración.

 

 

 

 

 

 

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres

Queimada 2007: el vídeo

Desde hace unos días ya podeis ver el vídeo de la última edición de la Queimada. Como siempre, basta ir a www.youtube.com y en el buscador poner "castrelo de cima", con lo que podreis acceder a todos los videos relacionados con el pueblo, o simplemente pinchad en el medio de esta imagen:


Terminaron las fiestas de Castrelos

Quedaron atrás las fiestas de Castrelos. Ya David se encargó de recoger las banderas, repartimos la queimada sobrante, hicimos las cuentas, ... volvimos a lo cotidiano. Unos regresaron para el País Vasco, otros para Asturias, Cataluña, Murcia, Extremadura, ... y otros quedamos en esta terruña, un poco desamparados. Menos mal que aún queda gente de fuera, por lo menos hasta terminar las castañas ...

Entre las novedades de este año estuvo la de hacer la fiesta el día 8 en la plaza en lugar de en O Cabo,  como se puede ver en la foto de arriba. Hubo bastantes comentarios en relación a lo poco adecuado del sitio, por la pendiente y el suelo pedregoso. La del día 9 fué en el campo de siempre, sin duda el más apropiado para la Queimada. En cuanto a las orquestas, parece que en general gustó más la del día 9, Marca, por ser más animada, aunque la del día 8 tampoco sonaba mal.

Estamos preparando el video de la Queimada para colgarlo en la red; la semana que viene ya podreis verlo. Pronto tendréis también las fotos de la fiesta y la Queimada.

De momento, que sirvan estas fotos de adelanto. También podeis ver un video con varios momentos de la actuación de la charanga Xente Nova, el día 7 por la noche en la plaza. Para ello, entrad en la página  http://www.youtube.com y escribid "castrelo de cima" en el buscador.

Xa chega a 34ª edición da Queimada de Castrelo de Cima

Como sabedes, na próxima madrugada celébrase a 34ª edición da Queimada, concretamente ás 2 da mañá, entre o domingo e o luns. Polo que parece, xa están todos os preparativos practicamente concluídos, despois dun  intenso traballo nos últimos días.

 

O tempo acompaña e as noites son espectaculares pola temperatura e o ceo cheo de estrelas que seguro van acompañar a todos os participantes nesta noite máxica. Con estas condicións e aínda que haxa que traballar ao día seguinte, espérase bastante afluencia de xente.

Por certo, durante a verbena, antes e despois da Queimada, actuará a Orquesta Marca, da que podedes ver un video no youtube.com escribindo "orquesta marca" no buscador.

¡QUE VIVA A QUEIMADA DE CASTRELOS!

Comida popular en Castrelo de Cima

Afortunadamente, Castrelos intenta que no se pierdan las viejas y buenas costumbres y una de las más arraigadas es la celebración de comidas y cenas populares como la que ha tenido lugar este pasado sábado en la antigua escuela. Como podéis ver en las fotos (gracias a Toñito por cedérnoslas) la asistencia fue muy numerosa, sobre 65 personas.

El menú consistió en empanadas variadas, cordero y churrasco con ensalada, bicas, café y copas. Los tres corderos y medio fueron asados en la panadería de Plácido, en Soutochao, quien también elaboró las empanadas. Los comentarios fueron unánimes en cuanto a lo sabroso que estaba todo.

 

La comida estuvo muy animada e incluso hubo quienes se animaron a cantar viejas canciones de Castrelos. Al acabar, hubo baile en la plaza, amenizado por la banda "Grupo musical de Candedo".

 

 Hemos preparado un montaje fotográfico de esta comida. Lo podeis ver a continuación pinchando en este video:


Preparando las fiestas de Castrelos

Este es el cartel de las fiestas de este año que, por cierto, coinciden en fin de semana. La Queimada, concretamente, será en la madrugada del domingo al lunes. Este año la novedad es que se ha tenido que volver a pagar el "escote" de los vecinos, despues de que lleváramos desde el año 2003, inclusive, costeándolas con el dinero de los pinos. La razón es que los fondos que hay en la cartilla del monte no son suficientes, ya que en los últimos tiempos se han realizado inversiones importantes en diversos conceptos: 30.000 euros en los retablos de la iglesia, 24.000 en la compra de las casas, entre 8.000 y 9.000 euros para el pago de las fiestas cada año, sobre 6.000 euros para el nuevo pozo de barrena, etc.

Foto: pidiendo el escote para la fiesta

Se ha fijado una cantidad de 60 euros a pagar por cada familia, cuota que abonan todos los que tienen casa en Castrelos, aunque no vayan a estar en la fiesta o estén de luto. Además, se cuenta con las "propinas", que aporta mucha gente individualmente, incluso personas de fuera. Como ocurrió siempre, y es algo que nos hace sentirnos orgullosos de nuestro pueblo, la gente es bastante solidaria y todo el mundo colabora

La charanga "Xente Nova", que estará el día 7 y en la que toca Manolo Carrera, tiene varios videos colgados en youtube.com. Para verlos, basta con ir a www.youtube.com y poner "Xente nova" en la búsqueda.

Castrelo de Cima ya está en la enciclopedia Wikipedia

Hemos recibido un correo de Manuel, en la sección de "Libro de visitas", que nos comenta que ha ido metiendo en la Wikipedia algunos datos estadísticos y de diversa índole. Agradeciéndole de antemano su interés por este pequeño pueblo, os anotamos aquí el enlace a esta información. Como podeis ver, está dentro de la Galipedia, es decir, la Wikipedia en gallego. También existe una versión, más reducida, en castellano. Si pinchais en las palabras subrayadas, como Veiga do Seixo, vellarróns, ... podeis ampliar la información.

http://gl.wikipedia.org/wiki/Castrelo_de_Cima%2C_Ri%C3%B3s

Para consultar la lo relativo al municipio de Riós en general y a las diferentes parroquias:

 http://gl.wikipedia.org/wiki/Ri%C3%B3s#4

Wikipedia es una enciclopedia libre plurilingüe basada en la tecnología wiki. Wikipedia se escribe de forma colaborativa por voluntarios, permitiendo que la gran mayoría de los artículos sean modificados por cualquier persona con acceso mediante un navegador web. Wikipedia tiene más de 7.920.000 artículos, incluyendo más de 1.902.093 en su edición en inglés. Desde su concepción, Wikipedia no sólo ha ganado en popularidad[1] sino que su éxito ha propiciado la aparición de proyectos hermanos. Existe, sin embargo, controversia sobre su fiabilidad.[2] En este sentido, la revista científica Nature declaró a la Wikipedia en inglés casi tan exacta como la enciclopedia Britannica en artículos científicos.

Publicado o libro "Cancioneiro das Terras do Riós"

 

Foto: Presentación do libro na Casa da Castaña, en A Chaira

Fai uns días presentouse en Ourense e na Casa da Castaña de Riós o libro "Cancioneiro das terras do Riós". Nós estivemos na presentación na Casa da Castaña, que estaba abarrotada pola numerosa presencia de veciños dos pobos do redor, sorprendidos e seguramente orgullosos de que alguén de fóra lle dea importancia e se interese polas súas raíces, cousa que ata agora ten ocorrido poucas veces.
Na primeira parte deste acto proxectouse un documental rodado en diversas aldeas do municipio no que
aparecen varios veciños entoando cancións de antes. Trala proxección poidemos escoitar en vivo e en directo un amplo repertorio
destas cancións interpretadas por algúns dos alí presentes.
O autor do libro é Xosé Lois
Foxo, director da Escola Provincial de Gaitas da Deputación de Ourense, e tamén ten parte Pepe Rodríguez Cruz, de quen
xa temos falado nestas páxinas (coautor de "Mitos, crenzas e costumes da Raia Seca", entre outros).        

O libro é froito dunha labor de recollida por diferentes pobos da nosa zona, como Covelas, Florderrei, Mourisco,
A Chaira, Pedroso, Vendas da Barreira, etc. presentando un repertorio moi extenso que abarca cantares de seitura,de pastores,de Nadal e Reis, romances, rondas, etc.


Foto: Mulleres de Mourisco gravando algunhas coplas

Nel se recollen máis de oitenta romances e coplas que pasaron de xeración en xeración e que conforman a cultura inmaterial non só de Riós, senón de toda Galicia. Ademais dunha introducción histórico-xeográfica, dos textos e partituras das cancións e de bastantes fotos das aldeas e da xente que nelas viviu ou aínda vive, o libro se acompaña de dous CDs de cancións interpretadas polos propios veciños e dun DVD coa película mencionada antes. Ó final do mesmo hai unha dedicatoria que dí "Na memoria da Tía Pilar Tierro Prado, cantora de Florderrei".
Dicir tamén que está publicado pola Escola Provincial de Gaitas da Deputación de Ourense, cunha edición moi coidada.


Pero este traballo non remata aquí,
xa que este é o primeiro volume. O propio Foxo encargouse de anunciar que haberá unha segunda parte.
Unha obra sen dúbida moi completa e interesante sobre todo
para os que temos raíces nesta comarca, polo que dende aquí amosamos o noso agradecemento ós autores e a todos os que
participaron nela.

(Artigo recuperado do 5 de febreiro de 2007) Continúan as obras en Castrelos

 

Este é o aspecto que presentaba a praza o pasado sábado, 3 de febreiro. A máquina estivo traballando ata o venres pola mañá xa que tivo unha avería no embrague e  non puido continuar pola tarde.

Está previsto que os traballos continúen en breve para rematar de sacar o escombro que quedou na parte situada xunto a carretera e empezar co do patio do cura.

 

Como resultado do desescombro estanse apartando a un lado as vigas coa intención de aproveitalas como leña, para o que se pensa sometelas a subasta entre os veciños.

 

 

Comezou o derribo da casa dos Cima

 

 Tania Seoane remitenos o seguinte comentario:

"Últimas novas: xa están derrubando a casa dos Cima, esto vai bastante máis rápido do que algúns pensaramos nun principio...En fin, o que vaia e vexa a praza despexada, que non se asuste, vai ser moi raro ó primeiro..."

O que se ve na foto é o resultado do primeiro día de traballo, o pasado luns 29 de xaneiro.

El Concello de Riós intenta la recuperación de la máscara del Entroido de Castrelo de Cima y Veiga do Seixo

 vellarrondecastrelodecima2.JPG

 Según publica hoy el periódico La Región, el Concello de Riós ha encargado a un conocido sastre de Ourense la confección de 9 trajes de "vellarrón" con la intención de utilizarlo para salir por el municipio y en el próximo desfile del Entroido de Verín. Este personaje o "máscara" de carnaval es originario de los pueblos de Castrelo de Cima y Veiga do Seixo, donde desapareció hace ya varias décadas y posee elementos comunes en su vestimenta con otras máscaras de la zona, especialmente con el "boteiro" de Viana.

Según se puede leer en el artículo publicado, este traje "lleva una careta de cartón duro, donde resalta una afilada nariz con bigote y barba hechos de lana de oveja de color negro; espesas cejas; una blanca dentadura y unas grandes orejas de papel. El traje consta de una camisa de algodón con lazos de once colores y un calzón con flecos coloreados. Y los complementos son una pañoleta blanca, faja, botas, pololos y un palo".

La diferencia principal entre el traje de Castrelo y el de A Veiga consistía en que en el primer caso el traje llevaba tiras de tela mientras que en el segundo estas tiras eran de papeles.

La confección de los nueve trajes está haciendo ‘sudar’ a José Antero Rodríguez pues ‘es una tarea de chinos que exige muchas horas de trabajo’, dice, ya que hay que coser cintas y flecos con mucho tiento. El precio de cada traje ronda los 600 euros.

(Para más información sobre como era el carnaval en Castrelo de Cima y en Veiga de Seixo, pinchar en la sección de archivos, febrero de 2005)

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres

Iniciamos la publicación de videos con la Queimada 2006

Aquí teneis el video de la última Queimada, que como sabeis, tuvo por tema "Los romanos". Dura unos 10 minutos.

Para verlo sólo teneis que pinchar en el botón del centro (se necesita una conexión de banda ancha).


Cambiamos la dirección de la página web de La Queimada

Parece ser que nos han borrado sin previo aviso la página web de la Queimada, que teníamos alojada en un proveedor gratuito (inicia.es, actualmente Tiscali). Hay momentos en que está accesible, pero no conseguimos actualizarla (se nos ha eliminado el permiso para hacerlo).

Nos hemos visto obligados por este motivo a alojar la página en una nueva dirección.

La nueva dirección es: http://es.geocities.com/castrelo_de_cima  (ojo, castrelo_de_cima lleva guiones bajos entre las palabras). Geocities es la comunidad de Yahoo para, entre otras cosas, publicación de páginas web personales como la nuestra. Sigue siendo un proveedor gratuito, y esperamos que sea más serio que el anterior.

Poco a poco la vieja dirección http://inicia.es/de/queimada deberá ir quedando en desuso, ya que no tenemos garantía de que pueda seguir alojada en inicia.es, y ya que nos es imposible actualizarla.

Adquirida a casa dos Cima para ampliar a praza de Castrelos

 

 

Onte sábado pola tarde, os membros da Xunta Rectora da Comunidade de Montes de Castrelo de Cima formalizaron a compra da casa dos Cima, segundo se quedara na última reunión celebrada fai uns meses. Estiveron presentes a vendedora, Chelo, Toño -quen actuou como representante da Comunidade de Montes a efectos da firma do contrato-, José Manuel, José Luis e Paco, estes últimos en calidade de testigos.

Por outra banda, dicir que dende a Delegación Provincial de Política Territorial deuse recentemente resposta verbal positiva á solicitude de subvención para urbanizar o conxunto da praza e  patio da rectoral, sinalándose  que esta obra "vai ser asumida pola Consellería". O Delegado apuntou que se ten intención de  facer todo o que estaba plantexado na memoria remitida coa solicitude.

O Concello de Riós, pola súa parte, tamén vai colaborar aportando en principio unha máquina e un camión para facer o desescombro.

Ya falta poco para las fiestas de Castrelo de Cima

Ya falta poco para las fiestas de Castrelo de Cima

Un año más, nos acercamos a las fiestas patronales de Castrelo de Cima. Como podeis ver por el cartel de arriba, son el próximo 7, 8 y 9 de septiembre, en honor a la Virgen de los Remedios. Ya han comenzado los preparativos: las orquestas están contratadas, ya están los trajes de la queimada, la carroza está bastante avanzada, se han puesto algunos banderines por las calles, la gente acude cada día a la novena, incluso ya se están encargando los roscones y otros dulces a los panaderos... Este año toca fin de semana, y se espera que haya mucha gente especialmente en la queimada, que será la noche del sábado al domingo.

Queimada en Brasil

Raquel González nos ha enviado un correo con fotos desde Brasil, colaboración que queremos agradecer efusivamente, a la vez que animar a todos a que sigan su ejemplo.  

El mensaje dice así:

Estamos mandando fotos de la queimada de ayer, realizada en la Casa de España de Macaé en Brasil! Como en Castrelos hicimos el Conxuro, tocamos y bailamos unas "muñeiras", nos dió para matar las saudades del pueblo!

Un abrazo
La Familia González

Diego Estévez gana o concurso "Tíralle da lingua"

 

Diego, fillo de Chemanel e Marina de Castrelo de Cima, ganou este xoves pasado o 1º premio do concurso convocado pola Xunta de Galicia "Tíralle da lingua". A proba celebrouse no Teatro Principal de Santiago de Compostela e nela participaron rapaces e rapazas de colexios de toda Galicia. Co lema "Tíralle da lingua" a Xunta organizou este concurso entre os escolares galegos para fomentar o uso do idioma galego entre os nenos/as e tratábase de que os concursantes demostraran as súas habilidades para contar un conto ou historia en galego.

Diego presentou un conto tradicional "O tonto e o listo", que o aprendera do seu avó Eloy. Subiu ó escenario el só diante de centos de nenos e nenas que abarrotaban o teatro e coa súa simpatía natural enseguida meteuse ó público no bolsillo . O conto desenvolveuse entre risas e aplausos da xente. Finalmente o xurado deu o seu veredicto confirmando a Diego como ganador do 1º premio. Á saída foi levado en volandas polos seus compañeiros/as.

Obras en Castrelo de Cima

Como puede apreciarse en estas fotos de ayer tarde, ya han comenzado las  obras de saneamiento y abastecimiento en Castrelo de Cima. Los obreros comenzaron la semana pasada a trabajar desde la parte más inferior del pueblo y de momento han llegado hasta la altura de la casa de Nilo. Están cambiando las tuberías del alcantarillado, la de abastecimiento del agua de las casas y la de regadío. Se espera que las obras duren varias semanas y abarcarán las principales zonas del pueblo.

Como es sabido, en los últimos tiempo había problemas ya que se mezclaba la red de regadío y la de saneamiento en varios puntos, lo que motivó que desde el pueblo el pedáneo Toño solicitara al ayuntamiento que mediara para poner remedio a esta situación.

Las obras fueron aprobadas el año pasado y forman parte de un proyecto global del organismo de la Xunta "Augas de Galicia", que abarca 14 localidades del Municipio de Riós, con un importe total de algo más de 500.000 euros. El resto de localidades son: Cortegada, Domiz, Veiguiña, Iglesia, Souto, Sarreaus, Fumaces, San Cristobo, Pousada, A Silva y Riós.

 

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres

Fotos desde Brasil

Foto de Antonio, Julio, Toño y Ciprián

Mari Carmen nos manda un correo desde Brasil con fotos de la reciente estancia de Toño y Clotilde en ese precioso pais. Dice así:

Hola desde Brasil...Como estáis?

Estoy mandando unas fotos de Clotilde y Antonio de Castrelos de Cima...fueron quitadas en sus vacaciones en Brasil...en el mes de Enero...junto mando sus nietos...Lídia...Raquel y Andrés..
Tambien Antonio y Ciprian
Julio y su nietecita Julia..
Un abrazo
Muchas gracias por informarnos de todo por ahi...
Perdón...no me presenté...soy Maricarmen...esposa de Jose Luis...hijo de Clotilde..Familia González de Castrelos de Cima...

 

Foto: Toño y Tilde en Río de Janeiro

 

Foto: Tilde con sus nietos 

Es un placer comprobar que esta página llega a gente que está tan lejos. De eso se trata.

Muchas gracias a Maricarmen por su amabilidad y colaboración.

Festas e celebracións do mes de xaneiro en Castrelo de Cima. 2ª parte: O San Antonio e o San Sebastián

Foto: Néboa sobre Castrelos o pasado martes, día de San Antonio

Algúns días despois, o 17 de xaneiro, chegaba o San Antonio, festividade que tiña bastante arraigo. Conta Maruja Gago como pola mañá había misa e procesión e, ó carón da igrexa,  celebrábase tamén a subasta dos agasallos que a xente lle entregaba ó Santo,  e que consistían en cachuchas, queixadas, patas, orelleiras, etc., cos que enchían un cesto para ser subastados polo sancristán, que no seu tempo era o Tío Eladio. Oito días antes empezara xa o novenario, durante o cual sacaban o Santo ó redor da igrexa tódalas mañás. O día de San Antonio viña moita xente doutros pobos que lle tiñan moita devoción ó Santo, polo que lle traían tamén algún ofrecemento  para darlle grazas porque lle curara algún animal que estaba enfermo, porque lle naceran moitos porcos e todos sans, etc. As veces incluso traíanlle un porquiño pequeno ó Santo.

Pola tarde e pola noite había baile na aira de O Cabo, se o tempo acompañaba, ou senón nalgún lugar cuberto como o terreiro dos Cimas. En lugar de gaiteiros, esta vez era unha banda de música, que a miúdo acostumaba a ser a de Moialde, pobo próximo a Castrelos no que había unha docea de músicos, segundo contan. Outras veces viñan músicos de Castrelo de Abaixo e de Santa Comba, como o Sr. Juanito, o trompetista. Os músicos, ademáis de pagados, eran mantidos, polo que se repartían nas casas de varios vecinos para xantar e cear, normalmente nas dos mozos que organizaban a festa.


 

 

Foto antiga: Festa na aira de O Cabo

          

Máis adiante, ó día 20 deste mesmo mes, celebrábase o San Sebastián, no que se repetía o esquema de misa, procesión e subasta pola mañá e baile pola tarde e noite, aínda que esta vez soían ser gaiteiros os encargados de animalo. Acudían tamén xentes dos pobos veciños que lle traían o santo o seu agasallo.


Ademáis destas datas festivas, outros moitos domingos do ano organizábanse tamén festas máis ou menos improvisadas. Manolo Gago, veciño de Castrelo de Cima, conta como “naqueles tempos había un gaiteiro en cada pobo: un en Castrelos, outro na Veiga, en Covelas, en San Lorenzo, .... Íano chamar e xunto cun bombo e unha caixa facíase o baile, que duraba ata as dúas ou tres da madrugada. As mozas encargábanse de mantelos. Algunha levaba unha queixada e outras chourizos, cocíanos nunha pota e así preparábanlles alí a cena. Había festa moitos domingos, se non a había aquí era en Mourisco, ou na Veiga, ... Xa estaba a xente de acordo”.

¿Y esta publicidad? Puedes eliminarla si quieres